Vecka 8

OBS: I vecka 10 ( veckan efter lovet) på tisdag/torsdag, har ni skrivning på avsnittet MI CASA.

Läxan till fredagen den 20/2 är följande:

Kunna texten och orden på sidan 57 i textboken.

Vidare skall ni skriva en text där ni berättar om vad ni äter till frukost.

För att få texten lite fylligare kan ni t ex skriva:

När ni vaknar.
Vem som gör frukosten.
Vad äter era föräldrar/syskon.
Vad ni tycker om/inte tycker om.
Om ni äter mycket eller lite
Ibland äter jag...
Vanligtvis äter jag....
Vem mer som äter frukost med er.
Om ni läser någon tidning m.m.

OBS: Ni som inte gjorde förra veckans läxa gör läxförhöret på måndag em på omprovstiden.

Tänk på:

Desayunar = äta frukost
desayuno = jag äter frukost
El desayuno = frukosten

Almorzar = äta lunch
almuerzo = jag äter lunch
El almuerzo = lunchen

Cenar = äta middag
ceno = jag äter middag
La cena = middagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0