Vecka 18

Den här veckan har ni ingen läxa. På lektionen/lektionerna tränar ni 2 och 2 med olika dialoger.

Jag har även helt kort gått igenom läxan till nästa vecka, torsdag/fredag, alltså vecka 19.

Läxa vecka 19

Ni skall kunna den gula texten på sidan 39. Ni skall kunna översätta texten, läsa den snabbt och bra, samt kunna alla nya ord.
På läxförhöret får ni texten på svenska och sedan översätter ni den till spanska.
Vidare skall ni välja ut fem av orden som finns på sidan 38-39 och lära er dem, t ex. cama....

Nya ord är: cuarto de estar, comedor, cocina, dormitorio, cuarto de baño, el otro

En del av er gjorde inte läxan till förra veckan. Gör även den. Det var läxan med skolämnen framför allt.

OBS.
Ni som skall göra om provet kan göra det på måndag den 3 maj på omprovstiden.

Läxan översatt till svenska (gula rutan)

Jag bor i en lägenhet med mina föräldrar och min bror.
lägenheten är inte så stor: vardagsrum, matsal, kök,
två sovrum och ett badrum. Mina föräldrar har ett sovrum
och min bror David och jag har det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0